Haridustöö kvaliteedi
tagamise alused
1. ÜLDSÄTTED
1.1. Mittetulundusühingu Bi-Info
Koolitus OÜ (reg nr 80370202) loodud täiskasvanute koolituse ja ümberõppega
tegelev firma kannab nimetust Bi-Info Koolitus (edaspidi – Õppekeskus). Bi-Info
Koolitusel on kehtiv majandustegevuse teade nr 241182.
Õppetöö kvaliteedi tagamiseks juhindub
Õppekeskus täiskasvanute koolituse seadusest, täienduskoolituse
standarditest, ettevõtte ärieetikast, põhikirjast ja koolituse
korraldamise alustest.
1.2 Õppekeskus korraldab koolitust,
ümberõpet ja kvalifikatsiooni tõstmist täiskasvanute hariduse professionaalses
ja mitteformaalses sfääris.
1.3 Koolituse läbiviimisel ja
suhtlemisel peab koolitust korraldava poole iga esindaja juhinduma
väärtushinnangutest, avatusest, aususest ja abivalmidusest.
- ÕPPEKAVADE KVALITEEDI TAGAMISE TINGIMUSED JA KORD
2.1. Õppekavade koostamisel juhindub
Õppekeskus täiskasvanute koolituse seadusest, katkematu hariduse õppekavade koostamise kohta väljaantud
juhendmaterjalidest,
täienduskoolituse standarditest, kutsealade
kutsestandarditest (kui see on ära määratud koolituse tulemustega)
ja teistest normatiivaktidest ning Eesti seadusandluse nõuetest. Õppekeskus
arvestab tööhõive riiklike programmidega, mis kehtivad õppekavade koostamise
ja muutmise ajal.
2.2 Õppekeskuse koostatud õppekava peab
sisaldama järgmist infot::
1) õppekava nimetus;
2) õppekava grupp ja õppekava koostamise alus; kutsestandardi ja kutsetaseme
olemasolu korral näidatakse need ära õppekavas;
3) õppekava eesmärk ja koolituse tulemused;
4) sihtgrupp ja tingimused õppetööga alustamiseks, kui need on õpitulemuste
saavutamise vajalikuks tingimuseks;
5) vajaduse korral näidatakse seadmed, tööriistad, materjal või oskused, mida
ei nõuta õpieesmärkide saavutamiseks, kuid on vajalikud või soovitatavad
õppeprotsessi läbimiseks (arvuti, Internet, arvuti tundmise baasoskused jne);
6) õppetöö üldine maht, kaasa arvatud auditoorne, praktiline ja isesseisev töö;
7) õppeprotsessi kirjeldus, sealhulgas õppetöö sisu, õpetamise metoodika ja
kasutatavad ressursid (nende olemasolu korral).
8) pakutavate õppematerjalide olemasolu ja nende saamise tingimused, kui õppekava
läbimiseks on need ette nähtud;
9) õpikeskkonna kirjeldus;
10) atesteerimise tingimused koolituskursuse lõppemisel, hindamise printsiibid
ja meetodid;
11) kursuse lõpetamisel väljaantav dokument ja koolituse läbimise
läveparameetrid selle lõpetamise kohta sertifikaadi saamiseks;
12) kursuse mittetäieliku läbimise või õppetöö mittetäielike tulemuste
korral väljastatav dokument;
13) lektori kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või haridus- või tööalaste
oskuste kirjeldus;
14) kui õpilane võib pärast õppetööd taotleda õigust teatud tegevuseks, siis
näidatakse see ära õppekava eesmärgis.
2.3. Õppekava koostamisel juhindutakse
konkreetse sihtgrupi iseärasustest, teema aktuaalsusest, õpilaste
individuaalsetest vajadustest ja õppetöös saavutatavatest tulemustest. Iga
koolitus on suunatud sellele, et aidata sihtgrupil püstitatud eesmärke
saavutada.
2.4. Õppekavasid uuendatakse regulaarselt, et tagada nende vastavus kehtiva
seadusandluse nõuetele, aktuaalsusele, õpilaste vajadusele ja tööturu
tarvidustele (kui õppekava eesmärgiks on anda kutseoskusi õpilaste
konkurentsivõime suurendamiseks).
2.5. Õppekavade ettevalmistamisel kaasatakse õppejõude, tööandjate esindajaid
vastavalt erialale ning antud valdkonna eksperte. Arutatakse läbi ja
arvestatakse sihtgrupi vajadusi ja soove (sealhulgas tagasisidet).
2.6. 2-6 kuu jooksul pärast õppetöö lõppu võtab Õppekeskus ühendust
lõpetanuga ning viib läbi küsitluse koolituse tulemuslikkuse kohta ning selle
mõju kohta õpilase edaspidise liikumise kohta: tööle asumine,
serifikatsioonieksami sooritamine, karjääri- ja kutsealased saavutused või
saavutused õppetöös, saadud oskuste kasutamine – sõltuvalt koolituse
eesmärkidest ja soovitud tulemustest. Küsitluse tulemuste alusel tehakse
edaspidi õppekavadesse vajalikud korrektiivid.
2.7 Õppekeskuse juhtkond ja spetsialistid määravad kindlaks kvaliteedi
siseauditi, õppetöö tulemuslikkuse ja kvaliteedi juhtimise meetodid.
2.8. Õppekava avaldatakse koolituskursusele mõeldud igal veebilehel.
- ÕPIKESKKONNA KVALITEEDI TAGAMISE TINGIMUSED JA KORD
3.1. Õppekeskus asub soodsas kohas,
praktiliselt Tallinna kesklinnas – kesklinna parkimisalal. Infot täpse asukoha,
transpordivahendite ligipääsu ja parkimistingimuste kohta saate vaadata
vastavalt veebilelehelt.
3.2. Õppetöö toimub Tallinnas
aadressil Vilmsi 47 asuvates õppeklassides. Neid ruume rendib Õppekeskus
koolitustegevuseks. Kõik kasutatavad ruumid vastavad tööohutuse ja
töötervishoiu nõuetele. Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega
(ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne ). Mugavaks pikaajaliseks
viibimiseks on õppekeskuses olemas köök (mikrolaineahi, külmik, soe ja külm
vesi, kohvimasin, teekann, nõud ja nõudepesumasin). Õpilastel on võimalik
korraldada toitlustamist ja kohvipause. Õppekeskuse lähedal on mõned
ühistoitlustusettevõtted ja toidukauplus.
3.3 Tootmiskeskkonnas läbiviidav
õppetöö toimub kooskõlas tööohutuse ja töötervishoiu nõuetega.
3.4. Kui õppeprotsessis tuleb kasutada väljaantavaid õppematerjale, siis nad
antakse kas paberkandjal ja/või elektroonilisel kujul. Enamikul
juhtudel võivad õpilased teha foto- ja videosalvestisi (kui see ei ole
vastuolus autori programmi konfidentsiaalsuse tagamise nõuetega õpetajaga
kokkulepitu alusel).
3.5. Õpilaste arv grupis sõltub õppekursusest ja nõudlusest konkreetse
õppekava alusel toimuva koolituse suhtes.
●
Kutsestandardite alusel toimuva õppetöö korral ei
tohi õppegrupis olla üle 10 inimese.
●
Koolituse läbiviimiseks vastavuses seadusandluse
normide nõuetele (vastavuse järgimine) moodustatakse õppegrupid mõistlikkuse
printsiibist lähtudes, et tagada õppetöö kvaliteet.
● Korporatiivse koolituse korraldamiseks tellija territooriumil
moodustatakse õppegrupid tellija nõuetest lähtudes.
Koolituse korraldamisel arvestatakse
õpilaste potentsiaali, tagades nende indivduaalsetele vajadustele
orienteeritud suhtumist – võimaluse korral moodustatakse grupid sarnaste
vajaduste ja ettevalmistustasemega õpilastest.
3.6 Õppeklassid asuvad teisel korrusel. Hoones puudub ligipääs ratastoolidele
ja erivajadustega inimestele ei ole vajalikke vahendeid koolitusel
osalemiseks. Mõningatel juhtudel saame tagada õpilasele õppetöö sobivas
keskkonnas või online’is. Igal sellisel juhul arutame probleemi õpilasega
individuaalselt enne õppetöö algust.
3.7. Mõned õppekavad eeldavad või lubavad osalist või täielikku õpet online’is.
Online õpe offline õppekavade alusel on lubatud juhtudel, kui
õpilane või õpetaja ei saa füüsiliselt õppetöös osaleda (haiguse tõttu,
ärasõidu või muul põhjusel), aga ka lokaudi perioodil või vääramatu jõu
asjaolude korral. Enne õppetööd online’is teeb Õppekeskuse töötaja
kindlaks,kas õpilane tunneb kasutatavat online’i keskkonda ja vajaduse
korral juhendab teda. Online-õppe reglement (määrus) kehtestatakse
Õppekeskuse reeglitega.
3.8. Vajaduse korral on igal õpilasel võimalik kasutada arvutit ja
Internetti. .
- ÕPPEJÕUDUDE ETTEVALMISTATUSE KVALITEEDI TAGAMISE TINGIMUSED JA
KORD
4.1 Õppejõududel peab olema erialane
kõrgharidus või nad peavad õpetataval alal aktiivselt tegutsema, aga neil peab
ka olema oluline sisuline kogemus, mida nad suudavad kinnitada.
4.2. Õppejõudude tööd hinnatakse pärast õppetöö lõppu õpilastelt saadud
tagasiside alusel. Vajaduse korral tehakse õppejõule ettepanekud õppekava või
õppeprotsessi ja juhendamise korrigeerimiseks. Kui mitmelt õpilaselt saadud
tagasiside õppejõu suhtes on negatiivne, siis vaadatakse läbi võimalus tema
asendamiseks.
4.3. Õppekeskus korraldab aeg-ajalt seminare või 1-2-päevaseid õppusi
õppejõududele nende arengu aktuaalsetel teemadel ning ka Õppekeskuse
haridusteenuste kvaliteedi tõstmise eesmärgil.
4.4. Õppekeskuse spetsialistid teevad õppejõududele ettepanekuid nende
arenguks ja Õppekeskuse poolt soovitud oskuste ning vajaduste suunal.
4.5. Õppejõududele antakse kontroll-leht õpetamise kvaliteedi
enesekontrolliks ja materjal „Andragoogilise õpetamise põhimõtted“
õppejõududele, kellel ei ole kinnitatud täiskasvanupedagoogika kompetentsi.
5.
ÕPPEMATERJALIDE KVALITEEDI TAGAMISE TINGIMUSED
5.1. Õppematerjalid jagatakse õpilastele
siis, kui need on õppekavas ette nähtud või – õpetaja algatusel edukate
õpitulemuste saavutamise tagamiseks.
5.2. Õppematerjalid kohandatakse
täiskasvanute koolituse iseärasustest ja õppekursuse tulemustest lähtudes.
Materjalid koostatakse professionaalse vastavuse, aktuaalsuse, kättesaadavuse,
süstemaatilisuse, motiveerituse ja tulemuslikkuse printsiipide alusel.
Metoodiline materjal peab sisaldama järgmist:
●
üksikasjalik esitusviis;
●
tugiorientiiride süsteem;
● teatmeinfo olemasolu, selle aktuaalsus või viide, kuskohast sellist
infot võib saada iseseisvaks tööks.
5.3. Materjalid antakse elektroonilisel
kujul või paberkandjal. Kui pole öeldud teisiti, siis komplekteeritakse igale
õpilasele individuaalne elektrooniline ja/või füüsiline paberkandjal mapp, mis
jääb õpilasele ka pärast õppetöö lõppu. Mõned materjalid võivad olla
individuaalse iseloomuga, sõltudes õppetöö iseärasustest (näiteks ülesanded ja
nende lahendus variantide kaupa, kui õpilased on jaotatud mängurühmadeks).
5.4. Õppeprotsessis kasutatakse nii
standardseid kui ka elektroonilisi infoallikaid, antakse viiteid veebilehtedele
ja abiallikatele iseseisvaks õppetööks.
6. KLIENTIDEGA
PEETAVA ŪHENDUSE KVALITEEDI TAGAMISE PROTSEDUUR
6.1. Kõik õppekursused avaldatakse
veebisaidil võimalikult vara enne õppetöö algust. Registreerida õppetööst
osavõtuks saab:
●
veebisaidil. vahetult vajaliku õppekursuse
veebilehel,
●
e-posti aadressil bigkoolitus@gmail.com
●
telefonil +372 507 36 42
● Õppekeskuse sotsiaalvõrgustiku kaudu.
6.2. Töötukassa Koolituskaardiga isikud
saavad koolituskursustele registreeruda ka Töötukassa koolituskursuste
portaali E-kataloogis.
6.3. Registreerimiseks tuleb näidata
järgmisi andmeid::
●
Õpilase ees- ja perekonnanimi
●
Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodita
isikud – sünnikuupäev)
●
Kursuse nimetus
●
Õppekeel
●
Õppetöö alguskuupäev
● Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
6.4. Registreerimisel Õppekeskusele
antavate isikuandmete kaitse tagatakse kooskõlas kehtiva seadusandlusega.
6.5. Pärast päringu saamist
registreerimise kohta võtab Õppekeskuse esindaja detailide täpsustamiseks
ühendust registreerunud isikuga. Mõningatel juhtudel peab õpilane nende
õppekavade jaoks, mis nõuavad õppetöö alustamiseks eritingimusi, täitma ankeedi,
et määrata kindlaks tema oskused ja õppetöö vastavus õpilase vajadustele.
6.6. Kui õpilane on suunatud koolitusele
Töötukassa konsultandi kooskõlastuse alusel, siis esitab Õppekeskus
Töötukassale selle õpilase kohta taotluse koolituse läbimiseks. See
protseduur nõuab aega (kuni 14 päeva või rohkem – vastavalt taotluse esitamise
hetkel kehtivale Töötukassa määrusele).
6.7. Kõik koolitusele registreerunud ja
õppetöö nõuetele vastavad õpilased saavad täpse korraldusliku info hiljemalt 2
päeva enne õppetöö algust.
6.8. Koolituse ajal luuakse õppetööd
soodustav ohutu ja positiivne õhkkond ning soodne füüsiline, sotsiaalne ja
psühholoogiline keskkond.
6.9. Õppetöö optimeerimiseks ja
õpilastele ning õppejõududele abi osutamiseks on iga päev kohal Õppekeskuse
töötajad, kelle poole võivad õpilased pöörduda Õppekeskuse töö ajal. Kui
õpilane vajab abi töövälisel ajal, siis võib ta kirjutada Õppekeskuse meiliaadressile
või veebilehe tagasiside vormile. Sellisel juhul võtab Õppekeskuse spetsialist
õpilasega ühendust esimesel võimalusel. Erandjuhtudel (tunniplaani plaaniväline
muutus, vääramatu jõu asjaolud, tehnilised rikked online-õppe korral jm)
võib olla ette nähtud ekstreemse sidepidamise kanal, millest õpilasi
informeeritakse.
7. ARVAMUSTE
KOGUMISE PROTSEDUUR
7.1 Pärast iga õppekursuse lõppu palub
Õppekeskus õpilastelt tagasisidet ja ettepanekuid õppetöö parendamiseks.
Arvamuse võib esitada nii paberkandjal kui elektroonilises vormis.
7.2. Õppekeskus viib õppetöö
tulemuslikkuse küsitluse läbi pärast koolituse lõppu mõne ja möödudes (vt p
2.6).
7.3. Saadud arvamusi analüüsitakse ja kasutatakse kvaliteetsema õppetöö
korraldamiseks. Arvamused arutatakse läbi õppejõududega ja teiste õppeprotsessi
toimumist tagavate isikutega.
7.4. Arvamusi kogutakse osalejate rahulolu kindlaks määramiseks – kuivõrd nad
on rahul koolitusega, lektoriga, õppekavaga, õpikeskkonnaga jne.
7.5. Vajaduse korral (sõltuvalt koostöö tihedusest) viiakse õppejõudude hulgas
läbi anketeerimine, et saada tagasisidet õppetöö korraldamise kohta.
7.6. Oma arvamuse esitamine on vabatahtlik.
8. DOKUMENTIDE HOIDMINE
8.1. Läbiviidud õppetöö õppeplaane,
arvamusi ja muid õppetöö kvaliteeti tagavaid dokumente hoitakse Õppekeskuse
dokumendikäibe süsteemis seadusandlusega kehtestatud tähtaja jooksul, mis on
seotud arhiveerimise, asjaajamise ja isikuandmete kaitsega.
9. LAHENDAMINE
9.1. Vaidlused lahendatakse EV kehtiva
seadusandlusega ettenähtud korras.